lördag 14 mars 2009

Virkgarn

Idag skjutsade jag min bror och hans I till grannstaden. Jag passade då på att gå in i garnaffären och där var det rea. Jag hittade ett garn som jag hoppas ska passa till att göra kakor och tårtor av. Alla virkar ju så fina cupcake och alla möjliga sorters kakor och det skulla jag vilja prova på också. Ni kan gå in hos Fröken Elsas virkblogg för att se vad man kan göra för vackra saker. På Pyssel och trams finna också mycket fint virkade saker. Nu har jag i alla fall garn så att jag kan börja bara jag får tid till det1
Jag passade också på att köpa ett lakan på secondhand. Det ska jag använda till att brodera frittbroderi på. I höstas var jag på en workshop i frittbroderi och då hade vi gamla lakan att broderade på. Jag ska visa vad vi fick brodera en annan gång. Det var en rolig och fantasi eggande uppgift vi fick!

4 kommentarer:

Sunna sa...

Du kommer säkert få till många vackra bakelser nu
Ha det bra

Samtal från min trädgård sa...

Åh garnrea, det finns inte i min stad, här säljs det tydligen ändå...tråkigt!

Ewa sa...

Vilka härliga färger! Jag blir extra handarbetssugen när vårsolen börjar lysa... Man får miljoners idéer i huvudet. Är gärna med i utlottningen jag med. Vilka härliga sockor. Har aldrig testat den där sticktekniken.

Kram
Ewa

VirkStina sa...

hej!Du har en fin blogg,hoppas det är ok om jag lägger till dig i min blogglista!
Ha det gott!