torsdag 26 mars 2009

Två nya stickprojekt

Jag har börjat på två nya stickprojekt. Det här ska bli ett par tvåänsstickade vantar. Jag har ett tvåtrådigt ullgarn från Bergå. Jag tycker nästan att det är lite för lite skillnad mellan de två färgerna. Det blir inte ett så skarpt mönster. Men det blir kanske bättre när jag stickat lite längre på det randiga.
Det här ska bli ett par nya tofflor. Jag var in på Hemslöjden i Falun och hittade färgat fyrtrådigt ullgarn som jag tänkte skulle passa som mönsterfärg på tofflor. Det går fort att sticka tofflor eftersom det är så tjockt garn.

3 kommentarer:

www.musqotdesign.se sa...

Vad fina saker du har på din blogg! Tofflorna ser ut att bli jättehärliga...tvåändsstickning har jag aldrig testat, men måste prova på det framöver!
Ha en trevlig kväll!
//M

fale artut sa...

Vad har du för mönster till tofflorna, ser härliga ut?
Väldigt fin blogg du har!

Sunna sa...

Tofflorna såg kul ut, var har du hittat det mönstret?